Growth Hacking – 5 klasycznych przykładów zastosowania

Przedstawiam Ci najpopularniejsze przykłady zastosowania Growth hackingu w historii.

Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego zestawienia lepiej zrozumiesz na czym polega Growth hacking i opisane poniżej przykłady zainspirują Cię do wprowadzenia zmian w swoim biznesie.

Jeśli znasz inne ciekawe przykłady zastosowania Growth Hackingu, to podziel się nimi w komentarzu 🙂

  • Twitter

twitter growth hacking

Twórcy Twittera mogli cieszyć się dużym napływem nowych użytkowników już na początku istnienia firmy. Twitter stał się po prostu przebojem i tłumy zakładały nowe konta na tym portalu społecznościowym. Niestety, zauważono że duża część osób zakłada konta i po kilku dniach użytkowania porzuca nową platformę. Przeprowadzono odpowiednią analizę, z której wynikało, że osoby, które obserwowały 5-10 kont pierwszego dnia użytkowania, w późniejszym okresie aktywniej korzystały z serwisu w dłuższej perspektywie.

Pod wpływem wyników analizy zachowań, Twitter wprowadził zmiany polegające na zachęceniu nowych użytkowników do obserwowania wartościowych profili od pierwszego dnia korzystania z serwisu. Pozwoliło to zdecydowanie zwiększyć zaangażowanie użytkowników serwisu w krótkim czasie, dzięki czemu więcej osób zostawało z Twitterem na dłużej.

  • Groupon

Groupon growth hacking

Jeden z liderów sprzedaży grupowej, chcąc zwiększyć liczbę swoich klientów zastosował mechanizm zachęcający obecnych użytkowników do zapraszania znajomych. Za każdą poleconą osobę, która dokona pierwszego zakupu Groupon przekazywał 10 $. Dzięki temu to użytkownicy stali się najlepszymi promotorami usług Groupona.

  • Dropbox

Dropbox growth hacking

Zespół Dropboxa szukał przez 14 miesięcy swojego „silnika wzrostu”, aż wpadli oni na niesamowicie skuteczny sposób zwiększenia liczby użytkowników. Cały system polegał na tym, że aby otrzymać dodatkową darmową przestrzeń dyskową w chmurze należało zachęcić znajomego do założenia konta w serwisie. Dzięki temu prostemu zabiegowi liczba klientów wzrosła w bardzo szybkim tempie o 60%. Fala wzrostu utrzymywała się na tak wysokim poziomie przez kilka miesięcy! Co miesiąc zapraszano do korzystania z usług Dropboxa ok. 2,8 mln ludzi! Obecnie ok 35% użytkowników, to osoby zaproszone do skorzystania z wirtualnej przestrzeni dyskowej przez znajomych. Do dzisiaj Dropbox ma w ofercie duży wachlarz możliwości uzyskania dodatkowej darmowej przestrzeni, m.in. za napisanie opinii na temat ich usług (125 mb).

  • Facebook

facebook growth hacking

Najpopularniejszy obecnie portal społecznościowy stosował Growth Hacking wielokrotnie. Jednym z przykładów zastosowania, które przełożyło się na niesamowity wzrost liczby zarejestrowanych kont, było stworzenie systemu widgetów, które można było w prosty sposób umieścić na swojej stronie internetowej. Dzięki tej opcji, wielu twórców, blogerów i innych osób oraz firm zachęcało poprzez widgety do obserwowania swojego profilu na Facebooku, co przekładało się na wyraźne zwiększenie populacji fejsbukowiczów.

  • LinkedIn

linkedin growth hacking

W Polsce LinkedIn zaczyna odgrywać coraz większą rolę w świecie social-media. W jaki sposób udało się jego twórcom stworzyć kilkuset milionową społeczność? Programiści LinkedIna zoptymalizowali serwis w taki sposób, żeby był on jak najbardziej zoptymalizowany pod przeglądarki internetowe. Dzięki temu, wpisując w wyszukiwarce imię i nazwisko osoby, która posiada tam profil istnieje duże prawdopodobieństwo, że na pierwszej stronie wyszukiwania znajdzie się link do jej profilu na LinkedIn. Miliony wyszukiwań informacji o różnych osobach = miliony kliknięć w link prowadzący do profilu na LinkedIn.

Tagged with: