Dlaczego każda firma chce mieć swój fanpage na facebooku?!

Facebook na dobre zadomowił się w polskim internecie. Własny fanpage to obecnie dla zdecydowanej większości biznesów „must-have”. Szkoda tylko, że większość jest prowadzona bez żadnej strategii i pomysłu, co ostatecznie przekłada się tylko na stracony czas. Czy prowadząc firmę zajmującą się sprzedażą cementu, bądź artykułów papierniczych musisz posiadać swój fanpage? NIE!

Każdy dzisiaj chce być trendy, czy jak to się teraz mówi (fancy?). Właściciele małych, jak i większych biznesów również, dlatego próbują oni swoich sił w social media. Szkoda tylko, że nie mają pojęcia jak działają „internety” i przede wszystkim…nie wiedzą jaki jest cel ich działalności promocyjnej w social-media.

Istnieje masa sposobów na zdobycie nowych klientów, ale skąd to przekonanie, że każda firma musi mieć swój fanpage?

Moda na social media. Wiadomo, że w tym tkwi przyczyna wielu bezsensownych działań marketingowych. Szkoda tylko, że wielu przedsiębiorców zamiast zapoznać się najpierw z choćby podstawowymi informacjami o wykorzystaniu social media w biznesie woli działać „na wyczucie”. Istnieje masa firm i osób, które zajmują się tą tematyką i za rozsądne pieniądze podpowiedzą oni w jaki sposób działać, by przyniosło to zamierzony efekt. Szkoda tracić czas na bezsensowne działania.

MEGA ZESTAW 100 + NARZĘDZI DLA E-BIZNESU (I NIE TYLKO)

W przypadku wielu biznesów (szczególnie tych lokalnych) wystarczy dobrze wypozycjonowana strona internetowa, która będzie przejrzysta dla odbiorców (niestety można wciąż znaleźć strony internetowy wyglądające, jakby były robione w 1999 r.). Jeśli doda się do tego jakiś podstawowy kontent, który pokaże potencjalnym klientom, że firma ma jakieś pojęcie o tym co sprzedaje i potrafi pomóc przy wyborze produktów, to klienci zdecydowanie chętniej odwiedzą taką firmę, bądź zadzwonią po więcej informacji. Dzięki zoptymalizowaniu takich podstawowych aspektów promocji swojego biznesu możesz wyprzedzić konkurencję, która często nie ma pojęcia o tym jak promować swój biznes w sieci.

„Ale jak to? Mam usunąć swój fanpage? Mam prowadzić biznes bez obecności na facebooku?!

Ok…jeśli ktoś bardzo upiera się przy obecności na facebooku, to proponuje podejść do tego nieco bardziej kreatywnie niż większość adminów profili firmowych. Nie twórz profilu „Papierex Sp. z o.o.” na który będziesz wrzucać co chwile kolejne wpisy z ofertą. Jeśli ktoś będzie chciał się z nią zapoznać, to wejdzie na Twoją stroną internetową albo zadzwoni. Staraj się zainteresować swoich odbiorców, dawaj im wartościowe z ich punktu widzenia materiały. Jeśli np. sprzedajesz materiały budowlane do wykończenia wnętrz, np. panele podłogowe, czy płytki to wrzucaj zdjęcia pięknych wnętrz, które będą inspiracją dla klientów. Chcesz pójść o krok dalej? Nagraj kilka filmów z poradami dotyczącymi doboru koloru paneli do koloru ścian, metod montażu lub informacji o metodach konserwacji. Możliwości jest mnóstwo ale proszę, nie przekształcaj swojej tablicy w gazetkę reklamową! Ludzie tego nie lubią i z pewnością nie będą tego „lajkowali” na facebooku.

Ponadto, facebook to świetne narzędzie do tworzenia reklam kierowanych do bardzo konkretnych grup docelowych.

Jeśli jest to dla Ciebie nowość, to będzie się to wydawało z pewnością trudne, ale jeśli nie chcesz zdecydować się na pomoc specjalistów, to chociaż przetestuj różne możliwości jakie oferuje ta platforma. Mój fanpage stworzony dla tego bloga wykorzystuje głównie do tworzenia reklam, ponieważ mogę dotrzeć ze swoim komunikatem do bardzo sprecyzowanej grupy docelowej.

MENTALNOŚĆ – CZY POLSKA MENTALNOŚĆ PRZESZKADZA W BIZNESIE?

Inny sposób na działanie na facebooku, chociaż bez fanpage’a? Dołącz do grup, w których są Twoi potencjalni klienci i dziel się ekspercką wiedzą. Jest to długoterminowa strategia, jednak warto poświęcić codziennie chociaż kilkanaście minut na dotarcie do osób, które szukają pomocy w dziedzinach, na których się znasz. Jeśli ktoś nie wie jakie wybrać panele podłogowe, a pomożesz mu/jej, podpowiesz na co zwracać uwagę i nienachalnie podasz link do swojego sklepu, to istnieje duża szansa, że zyskasz nowego klienta.

Podsumowanie

Nie warto bezmyślnie iść z prądem i prowadzić działań marketingowych, które są nieprzemyślane. Zastanów się przede wszystkim gdzie są Twoi klienci i jak możesz do nich dotrzeć. Czy facebook jest w Twoim przypadku dobrą opcją dotarcia do klienta? Czy może lepiej przenieść środki i czas na działania pozycjonujące? Może lepiej napisać artykuł dotyczący Twojej branży i dobrze go wypromować? Do każdego biznesu trzeba podejść indywidualnie. Nie daj sobie wmówić, że facebook to jedyna, bądź najlepsza droga do promocji – analizuj, testuj i wyciągaj wnioski, by nie marnować środków i czasu…a przede wszystkim zacznij od optymalizacji podstaw – dobrze wypozycjonowana, profesjonalna strona internetowa, to „siedziba” Twojej firmy w sieci i to właśnie od tego zacznij swoje działania promocyjne w internecie!

 

Tagged with: