Facebook staje się nową telewizją – Wideo jako przyszłość internetu

Facebook stawia na wideo. Od wielu miesięcy można zaobserwować coraz większy udział postów z treściami wideo na naszych facebookowych tablicach…i będzie tych treści coraz więcej. Czy Twoja firma jest na to gotowa?

Na początku XX wieku dominowała prasa, później nastąpiła era radia, a po niej w każdym domu pojawił się telewizor. Wygląda na to, że analogiczną transformację przechodzi właśnie Internet.

Najpierw Internet kojarzony był głównie z treściami pisanymi. Później coraz większy udział przypadał treściom audio (głównie muzyce), a obecnie jesteśmy świadkami nowej rewolucji wideo. Oczywiście treści tego rodzaju są obecne w internecie od bardzo dawna, jednak m.in. rozpowszechnienie smartphonów dało możliwość łatwego tworzenia treści wideo.

Niegdyś stworzenie krótkiego filmu wymagało zdobycia bardzo drogiego i trudnego w obsłudze sprzętu. Później proces ten stał się nieco łatwiejszy dzięki prostym kamerom, jednak „to nie było to”. Okazało się, że możliwość nagrywania filmów przy pomocy smartphonów w połączeniu z coraz powszechniejszym dostępem do Internetu finalnie umożliwiło tworzenie treści wideo na niemalże masową skalę.

g -

Twoja firma jest na to gotowa?

Jak w takim razie małe biznesy mogą wykorzystać format wideo w swoich działaniach marketingowych? Pole do popisu jest właściwie nieograniczone! Zaczynając od standardowych form, takich jak po prostu reklama wideo, przez różnego rodzaju animacje produktowe (często wykorzystywane przez np. startupy, które chcą w jak najprostszy sposób opisać najważniejsze cechy swojego produktu oraz wyjaśnić sposób działania swojej aplikacji), aż do formatów nastawionych bardziej na tworzenie społeczności, niż sprzedaż.

Rynek internetowej reklamy wideo dynamicznie rośnie, więc jeśli nie chcesz zostać w tyle, to musisz przynajmniej spróbować wdrożyć do swoich działań marketingowych treści wideo. Podejrzewam, że w najbliższych latach to właśnie video marketing będzie jedną z najszybciej rosnących gałęzi marketingu internetowego.

Filmy wirusowe, czyli marzenie każdego marketera

Istnieją firmy, które swój sukces w dużej mierze zawdzięczają wirusowym treściom wideo, które pozwoliły w bardzo krótkim czasie osiągnąć niesamowite wzrosty. Jedną z firm, które wybiły się dzięki genialnym treściom wideo jest firma Dollar Shave Club, która dotarła do milionów ludzi dzięki oryginalnemu stylowi komunikacji i filmom takim, jak ten:

Podobne podejście w kwestii komunikacji na polskim rynku reprezentują takie firmy jak Brand24 i CupSell.pl – polecam Wam zapoznać się z ich treściami wideo dostępnymi m.in. na YouTube.

No ale wróćmy do tych treści wirusowych!

Dlaczego są one tak bardzo pożądane? Bo biorąc pod uwagę ich zasięg, są bardzo tanie! Jeśli jakaś treść rozprzestrzenia się w sposób wirusowy, to oznacza, że użytkownikom podoba się stworzony kontent i są skłonni udostępnić go dalej, co przekłada się na mniejsze koszty dotarcia do odbiorców!

Nie tylko film!

Treści wideo nie oznaczają tylko filmów. Coraz większą popularnością cieszą się animacje produktowe i wyjaśniające, które dzięki nowym narzędziom pozwalają stworzyć świetne treści za stosunkowo niewielkie pieniądze. Dzięki temu coraz więcej firm ma szansę wykorzystać tego typu treści w swoich działaniach marketingowych.

Przykład? Proszę bardzo!

Social Media + Video marketing

Dlaczego warto wykorzystywać treści wideo w social media? Ponieważ treści wideo lepiej przyciągają uwagę odbiorców, a w obecnym szumie informacyjnym, to właśnie uwaga odbiorcy jest kluczem do sukcesu Twojego biznesu.

Największa platforma social media na świecie – Facebook, wyraźnie promuje treści wideo, dzięki czemu możemy osiągać lepsze zasięgi. Priorytetyzacja treści wideo na Facebooku jest efektem wyścigu o użytkownika prowadzonego z YouTube’m. Opcje takie jak Facebook Live pozwalają na wzbogacenie komunikacji z odbiorcami o przekaz na żywo (który w kontekście algorytmu jest silnie promowany). Czy potrafisz wykorzystać obecny wyścig pomiędzy Facebookiem i Youtube’m? 

Garść statystyk

  1. Według raportu opublikowanego przez Forrester wiadomości e-mail zawierające wideo osiągały 200-300% wzrostu wskaźnika CTR,
  2. Unbounce ogłosiło, że strony landingowe, które zawierają wideo osiągały o 80% lepszą konwersję,
  3. Youtube opublikował informacje o 100% wzroście konsumpcji treści wideo poprzez urządzenia mobilne,
  4. 90% użytkowników uważa, że wideo produktowe pomaga podjąć decyzje zakupowe,
  5. W internecie w ciągu 30 dni pojawia się więcej treści wideo, niż w 3 największych amerykańskich stacjach telewizyjnych w ciągu ostatnich 30 lat,
  6. 92% mobilnych użytkowników udostępniło treści wideo swoim znajomym (wg Invodo),
  7. Wg Online publishers association 46% użytkowników podejmuje jakieś akcje po obejrzeniu reklamy wideo,
  8. Wg ReelSEO umieszczenie treści wideo na twojej stronie głównej może zwiększyć konwersje o 20% i więcej

Więcej ciekawych statystyk znajdziesz tutaj: http://www.insivia.com/50-must-know-stats-about-video-marketing-2016/

g -


g

Podsumowanie

Wideo na dobre zadomowiło się w Internecie i każda firma myśląca poważnie o działaniach marketingowych w świecie online musi zaplanować działania mające na celu tworzenie tego typu treści dla swoich odbiorców. Na szczęście tworzenie treści wideo staje się coraz tańsze, a internauci doceniają pomysłowość, którą można nadrobić wszelkie braki sprzętowe. Przy obecnych możliwościach kamer w smartphonach każdy jest w stanie stworzyć treści wideo i urozmaicić wachlarz swoich treści marketingowych. Czy Twoja firma jest na to gotowa?

Kamil Glapiński

Tagged with: