4 najczęstsze błędy popełniane przez restauratorów na podstawie Kuchennych Rewolucji

Program „Kuchenne Rewolucje” pokazał jak często restauratorzy popełniają te same błędy. W tym wpisie chciałbym podsumować wnioski, jakie można wyciągnąć na podstawie 13 sezonów tego programu.

Nie ukrywam, że od czasu do czasu zdarza mi się obejrzeć program prowadzony przez Magdę Gessler. Lubię dobrą kuchnie i po obejrzeniu kilkudziesięciu odcinków tego programu zacząłem się zastanawiać jakie są wspólne elementy składające się na sukces, bądź porażkę danej restauracji. Biorąc pod uwagę historię wielu lokali zaprezentowanych w „Kuchennych Rewolucjach„, można dojść do kilku wniosków.

Jak promować restaurację na Instagramie (i nie tylko)? – Poradnik

1. Specjalizacja i rozsądne menu

Wiele restauracji próbuje trafić w każde gusta, co jest niemożliwe. Ogromne menu, mix przeróżnych kuchni i brak umiejętności ze strony personelu to gotowy przepis na porażkę – szczególnie w początkowym okresie funkcjonowania restauracji. Generuje to masę problemów, m.in. z utrzymywaniem dobrego poziomu jakości składników (wiele różnych składników, do wielu różnych dań, z czego niektóre są bardzo rzadko używane i są po prostu nieświeże). Może zamiast silić się na oryginalność warto skupić się na porządnych podstawach, np. na kuchni regionalnej, która jak pokazuje program jest bardzo niedoceniana przez restauratorów, za to uwielbiana przez klientów. Przede wszystkim, ułatwi to kwestię dostaw produktów, z których będą przygotowywane dania!

2. Przede wszystkim jakość!

Kuchenne rewolucje nie raz już udowadniały, że ze złej jakości produktów nie da się zrobić dobrego dania. Najtańsze możliwe składniki, to „tani” smak. W skrajnych przypadkach widzowie byli świadkami przyrządzania potraw z produktów po terminie, bądź takich, które poprzez złe przechowywania powinny już dawno zostać wyrzucone. Kwestia jakości wiąże się ściśle z kwestią ilości. Szczegółowe wydzielanie gramatur składników przez właścicieli kończyło się zawsze porażką! Nie da się zrobić dobrej potrawy, jeśli najważniejsze składniki są ciągle ograniczane przez właścicieli ze względu na koszty. Nie idźcie tą drogą!

kuchenne rewolucje

3. Czystość i porządek

Przeważnie najbardziej dramatycznym momentem dla widzów jest pokazanie kuchni…i całego brudu, który się tam zgromadził. Po tylu odcinkach „Kuchennych Rewolucji” wychodzi na to, że brud, to stały element niemal każdej kuchni w polskich restauracjach. Nie jest to jednak wszystko. Kwestia brudu powraca również w pomieszczeniach dla klientów. O ile stoliki na całe szczęście się nie kleją, to różnego rodzaju kanapy, podłogi, ozdoby i zakamarki wymagają często gruntownego odświeżenia.

4. Reklama – zapomniana lub niewykorzystana

Siła „Kuchennych Rewolucji„, to jednak w dużej mierze reklama. Zmiany przeprowadzane pod okiem Magdy Gessler przyciągają ciekawość klientów, którzy ochoczo odwiedzają lokale po zmianach. Pierwsza porewolucyjna kolacja jest ważnym punktem, który niczym kula śniegowa rozpoczyna proces rozprzestrzeniania się dobrej (lub złej) opinii o danym lokalu. Marketing szeptany, jak i późniejsza emisja programu w TV napędzają proces promocji (no chyba, że lokal oblał egzamin). Trzeba również pamiętać o lokalnych mediach, które informują o działaniach Magdy Gessler, co również przyczynia się do rozprzestrzeniania informacji o danym lokalu. Jest to ogromna szansa dla restauracji, którą jednak może zaprzepaścić rozczarowanie ze strony klientów, dlatego też to właśnie czas po rewolucjach jest najważniejszy. Wtedy bowiem klienci mogą się przekonać do lokalu, bądź wpisać go na listę „nie odwiedzać nigdy więcej”.

Co jeśli Twoja restauracja nie miała okazji dostać się do „Kuchennych Rewolucji”, a brakuje Ci klientów? Niestety w gąszczu ofert lokali gastronomicznych ważna jest inwestycja nie tylko we wnętrze lokalu, ale również w reklamę. Dobrze zainwestowane w reklamę pieniądze na początku istnienia lokalu mogą spowodować „boom”, który przyciągnie do Ciebie nowych klientów. Jeśli będą oni zadowoleni, to wrócą i przekażą „dobrą nowinę” swoim znajomym. Nie zmarnuj tej szansy!

Snapchat marketing – 4 pomysły na wykorzystanie

Podsumowanie

Prowadzenie restauracji to trudny i złożony proces. Jest on jeszcze trudniejszy, gdy ludzie nie mający pojęcia o gastronomii postanawiają zainwestować pieniądze w wymarzoną restaurację i…jedyne, co ta restauracja generuje, to długi. Jeśli zamierzasz zostać restauratorem, to weź sobie do serca powyższe uwagi, a z pewnością pozwoli Ci to ominąć najczęściej popełniane błędy.